Artvin ruzname haberi: Borçka Karagöl Tabiat Parkı 9 ayda tahminî 410 bin kişiyi ağırladı

Artvin’in bildirme kocaman turizm merkezlerinden Borçka Karagöl Gusto Parkı, yılın 9 ayında kısaca 410 bin ziyaretçiyi ağırladı.

Borçka ilçe merkezine 27 kilometre uzaklıktaki Borçka Karagöl Tabiat Parkı, bakir nev koronavirüs (Kovid-19) salgınının ardından eski ağırbaşlı günlerine köylü döndü.

Toplam 368 hektar alana eş zevk parkı, ünlü Karagöl’ü, temiz doğası, nemli ormanları, varlıklı bitki örtüsü, üslup yolları ve dinlenme kampı alanlarıyla doğa tutkunlarının vazgeçilmezleri beyninde düzlük alıyor.

Bahar ve yaz aylarında yeşilin, sonbaharda ise soluk, turuncu, kırmızı ve kahverenginin onlarca tonunu sergileyen zevk parkı, göl çevresindeki ağaçların gölgelerinin suya yansımasıyla ziyaretçilerine görsel şölen sunuyor.

İl Özel İdaresi verilerine göre, yılın 9 ayında kısaca 410 bin yerli ve ecnebi turistin görüşme ettiği Karagöl’de bu sayının, önümüzdeki günlerde oluşacak güz renklerini görmek için gelecek turistlerle henüz da artması bekleniyor.

“Bura behişt, gelinip görülmesi lazım”

Eşi Berker ile Ankara’dan gelen Aslı Dik, AA muhabirine, Artvin’in doğa harikası aynı şehir olduğunu ve ilk defa gördüğü Borçka Karagöl’e hayran kaldığını söyledi.

Bu tabii güzelliğin on paralık bozulmamasını dileyen Sert, “Eşimle dar dışına bile gitmiştim. Orada birlikte benzer tıpkı saha vardı, Zabljak diyerek. Burası oradan intaç bitirme pir. Adeta bayıldık.” dedi.

Yalçın, yeşilin rastgele tonunu görmenin cins olduğunu dile getirerek, “On Paralık görmediğimiz, bilmediğimiz ağaçlar, nebatat var. Bura behişt, gelinip görülmesi lazım.” ifadelerini kullandı.

Berker Sert ise Karagöl’de etraflı benzeri doğayla karşılaştıklarını, misil süresince tam manzaralar gördüklerini dile getirerek, “Umarım tafsilatlı yıllar bu doğallığını korur. Natür harikası hususi bir yer burası. Dünyada behişt köşeler vardır ya bura anca bir düzlük.” diye niteleyerek konuştu.

Doğanın insana hayat verdiğini vurgulayan Yalman, “İnsanlar gelsinler ve bu doğanın sesini burada dinlesin. Geldiğimize ziyadesiyle değdi, umarım gelecek yıllarda yine geliriz.” dedi.

“Buralar o büyüklüğünde pir ki bıkmıyorum, sıkılmıyorum”

Manavgat’tan gelen Seher Kaya, Doğu Karadeniz turuyla bölgedeki yaylaları ve gölleri gezdiklerini söyledi.

Havanın ve doğanın çok adamakıllı olduğunu tamlayan Kayaç, “Gözlerimizi manzaradan alamıyoruz. Burada gölle doğa entegre. Eli Nimetli eli nimetli foto, video çektik. Geçim içinde saksı dinliyoruz, eğleniyoruz.” dedi.

Latif Kayaç birlikte Karadeniz’in yeşili ve bittabi alelacayip aynı düzlük olduğuna belen ederek, şöyle konuştu:

“Biz herhangi bir antlaşma cenneti hayalet ederiz. Burası bile cennetten benzeri çıngı kabil çokça pir bir saha. Bu geziye arkadaşlarımla geldim. İlk kez geliyorlar. Ben elan önceki yıllarda birlikte gelmiştim. Buralar o büyüklüğünde pir kim bıkmıyorum, sıkılmıyorum, doyamıyorum. Tabiatı bozulmamış bire bir düzlük.”

Erzurum’dan gelerek bölgeyi gezen Nihal Çolak ise bölgeyi çokça beğendiklerini dile getirdi.

Tabiatın delici güzellikte olduğunu vurgulayan Çolak, “Oğlum ve eşimle alay malay geldik, çok memnunuz. Doğa dört başı mamur, bakir artan ender yerlerden biri. Âdeta çok iyicene. Bari henüz önce gelip görseydim diye irtical edemiyorum. Burada çok evire çevire geçenek geçirdik.” dedi.